Koninklijke rijtuigen van de Belgische spoorwegen | N°2 - Eetzaalrijtuig | |
Terug | ||
Niet meer in dienst sinds 1976. Niet bewaard. |
||
Algemeen | |||
Bouwjaar Orspronkelijk Nr As indeling Gewicht Bruto Gewicht Tarra Snelheid Draaisteltype's |
04/1939 N°2 2'2' 63ton 59ton 150Km/h Pennsylvania, daarna Schlieren |
||
Afmetingen | |||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
23300mm 22000mm 2950mm 15500mm 2500mm 3250mm 1065mm 3840mm 1010mm 80m |
||
Kastgedeelte | |||
Bouwers Type Deuren ⇒ Deurbediening Intercirculatie |
CW Mechelen Compartimentering Toegang: Naar buiten draaiende enkelvleugeldeuren met Kiekertslot Compartimenten: schuifdeuren Afdelingen: zwaaideuren Manueel openen en sluiten met deurklink Kopdeuren, metalen voettreden en vouwbalgen |
||
Energievoorziening - Dynamo Pintsch 24V, 75A; 2 x Accu 180Ah - Dynamo Dick - SEM 25V, 75A; 2 x Accu 180Ah |
|||
Comfort | |||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair Overig |
Autonome stoom- of elektrisch 3KV= met gestuwde lucht. Statische torpedoventilatoren, Flettnertoestellen in de WC 24V, individueel per compartiment, half of algemeen per rijtuig. Geen WC met wastafel Keuken, Aanrecht, Grote eetplaats, Kleine eetplaats, 3 kamers voor excellenties |
||
Remming - Remming origineel: Westinghouse met driewegklep en automatische regelaar SABD - Remming met Schlieren draaistel: Oerlikonverdeler Est 4d/R2M met centraal remhangwerk, schijfremmen, blokrem - Parkeerrem: Handbediend |
|||
Mechanische koppeling tussen de rijtuigen - Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden. - Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt. - Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen staan. - Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt. - Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt. - Afstandsringen om de spankrachten te beperken. |
|||
Opmerkingen: | |||