Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
![]() |
Type 11 |
| Menu - Rollend materiaal | ||
| Niet meer in commerciële dienst sinds 19 Locomotief niet bewaard. |
||
![]() |
||
![]() |
Locomotief 267 begin 1900, na 1946 hernummerd 11.010 |
||
| Algemeenheden | |||
| Nummerlijst Bouwtype : Bourbonnais Fabrieksvoorsteling Type 11: |
|||
| Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1888 0-6-0 of Ct 3,815 |
|
| Mechanisme | |||
| Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel - diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm m m |
2 uitwendig 350 - 500 1200 Geen 4 - |
|
| Ketel | |||
| Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
11,5 Belpaire 2,6 1,830 1,128 6,76 |
|
| Pijpenbundel | |||
| Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
40/45 147 46,17 Geen Niet van toepassing Niet van toepassing |
|
| Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m² mm m² |
52,83 Geen Niet van tiepassing |
|
| Ketelromp | |||
| Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1075 12,5 |
|
| Vuurhaard | |||
| Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
12 en 13 14 14 14 a 25 23 |
|
| Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
1,870 0,980 4,60 |
|
| Verhouding S/G Verhouding S1/S Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ t t t ⇒ ⇒ |
25,6 Niet van toepassing 27,280 33,91 33,91 1/8,8 Achteraan |
|
| Opmerking: |
|||