Informatieve site over

de Belgische spoorwegen

Lijn58

Overzichtslijst van de rijtuigen.

Nummer Type rijtuig Jaar UIC nr.(laatst toegewezen) Opmerkingen
1 – 4 Nord Belge a3b4yfi 1930 niet van toepassing  
9 – 11 Nord Belge b9yfi 1930 niet van toepassing  
15 – 20 Nord Belge c11yi 1930 niet van toepassing  
27 – 31 Nord Belge c7dyi 1930 niet van toepassing  
1 Koninklijk 1939 niet van toepassing  
2 Koninklijk 1939 niet van toepassing  
3 Koninklijk 1939 niet van toepassing  
4 Koninklijk 1933 niet van toepassing Oorspronkelijk I1 a2b6 10.060
5 Koninklijk 1945 – 1950 niet van toepassing Oorspronkelijk I1 a2b6 10.015. Vanaf 1950 terug 10.015, daarna hernummerd naar 12.211
6 Koninklijk 1945 – 1953 niet van toepassing Oorspronkelijk I1 a2b6 10.036. Vanaf 1953 terug 10.036, daarna hernummerd naar 12.220
7 Koninklijk 1945 – 1949 niet van toepassing Oorspronkelijk I1 a2b6 10.120. Vanaf 1949 terug 10.120, daarna hernummerd naar 12.232
(Tussen 1939 en 1944 werd deze hernummerd naar nr. 5)
8 Koninklijk 1939 niet van toepassing Oorspronkelijk PW 14.019 (In 1939 in dienst als nr. 5)
9 Koninklijk 1945 niet van toepassing Oorspronkelijk PW 14.020 (In 1939 in dienst als nr. 6; tussen 1939 – 1944 in dienst als nr. 7)
10 Koninklijk 1945 niet van toepassing Oorspronkelijk I1 a2b6 10.081
11 Meetrijtuig 1960 60 88 99-70 011 Oorspronkelijk bijwagen MS35 8205, daarna 212.205
12 Meetrijtuig 1965 60 88 99-20 012 Oorspronkelijk ex DRG 77.803
13 Meetrijtuig 1981 60 88 99-70 013 Oorspronkelijk DMS 17.436 (Alleen de kast is gebruikt)
31 Medische dienst 1973 60 88 80-69 031 Oorspronkelijk bijwagen MS35 8206, daarna 212.206
32 Medische dienst 1973 60 88 80-69 032 Oorspronkelijk bijwagen MS35 8208, daarna 212.208
41 – 51 TEE A8tu ‘PBA’ 1964 61 88 18-89 980 – 990 In 1984 blijven er 4 hernummerde over, de overige gaan terug naar de SNCF
41 Cinema 1975 60 88 99-10 041 Oorspronkelijk bijwagen MS35 8331, daarna 213.207
51 – 55 Hersporingstrein 1979 – 1980 60 88 99-69 051 – 055 Oorspronkelijk I1 c11 respectievelijk: 13.022, 13.023, 13.027, 13.028, 13.034
      daarna I1 B11 respectievelijk: 12.004, 12.005, 12.008, 12.009, 12.013
56 – 57 Hersporingstrein 1978 60 88 99-29 056 – 057 Respectievelijk ex-Dms rijtuigen: 17.415; 17.416
61 – 65 Test 1981 – 1985 60 88 80-69 101 – 105 Oorspronkelijk I1 c11 respectievelijk: 13.031, 13.090, 13.099, 13.003, 13.004
daarna I1 B10 en B11 respectievelijk : 12.011, 12.050, 12.058, 12.078, 12.079
Nummering op de zijkanten respectievelijk : HV2, HV3, HV1, HV5, HV4
71 – 72 Infra   60 88 99-09 001 – 002  
131 – 136  TEE A8tu ‘Mistral II’ 1974 61 88 18-89 991 – 996 
141 – 147  TEE A8tu ‘Mistral III’  1968 – 1970 61 88 29-89 926 – 932  ex SNCF 
151 – 154 TEE B9 1/2tu ‘PBA’ 1984 61 88 29-89 980 – 983 ex respectievelijk 41, 42, 45, 50
201 Infra   60 88 99-29 201-5  
205 – 209 Infra   60 88 99-29 205 – 209  
210 – 218 Infra   60 88 99-29 210 – 218 ex respectievelijk 12002,12003,12015,12062,?
220 – 223 Infra   60 88 99-48 220 – 223  
224 Infra   60 88 99-29 224  
601 Meetrijtuig 1968 60 88 99-80 001 Oorspronkelijk bijwagen MS35 8204, daarna 212.204
811 Meetrijtuig 2000 61 88 82-76 001-2 B-Telecom
820 Expo   60 88 99-39 020  
1001 – 1004 Nord Belge a3b4 1941 niet van toepassing  
1201 – 1203 Nord Belge b9 1941 niet van toepassing  
1301 – 1306 Nord Belge c11 1941 niet van toepassing  
1701 – 1705 Nord Belge c7p 1941 niet van toepassing  
3703 WL-U 1931 71 88 71-40 652  
4203 WR 1940 51 88 88-50 007  
4212 WR 1940 51 88 88-50 011  
4213 WR 1940 51 88 88-50 012  
4215 WR 1940 51 88 88-50 013  
4221 WR 1939 51 88 88-50 070  
4230 WR 1940 51 88 88-50 074  
4243 WR 1943 51 88 88-50 085  
4792 – 4796 WL-MU 1967 71 88 72-80 615 – 619  
5108 – 5110 WL-T2 1973 71 88 75-70 156 – 158  
5151 – 5153 WL-T2 1974 71 88 75-70 159 – 161  
10.001 – 10.120 I1 a2b6 1931 – 1939    
10.121 – 10.158 I2 a2b6 1951 – 1952 niet van toepassing  
11.001 – 11.035 I1 A8 1956 – 1957 niet van toepassing  
11.101 – 11.138 I2 A8 1956 – 1957 niet van toepassing  
11.201 I4 A9 proto 1961 51 88 19-80 401  
11.301 – 11.320 I4 A9 19661967 51 88 19-80 402 – 421  
11.301 – 11.308 Benelux 1973 51 88 19-70 402 – 409  
11.601 – 11.606 I6 A9 200km/h   61 88 19 90 601 – 606 11.601 – 11.606 in 2012 aangepast voor 200km/u
11.607 – 11.620 I6 A9   61 88 19 70 607 – 620  
11.701 – 715 I10 A   51 88 11-70 001 – 015  
11.801 – 836 I11 A   61 88 10-90 001 – 036  
11.901 – 912 I2 A4R 1963 51 88 84-80 201 – 212 11.901 – 11.909 herklasseerd naar A3R; 11910 en 11912 naar A2R; 11911 naar R Railtour (1974)
12.001 – 12.083 I1 B11 1956 – 1957    
12.001 – 12.085 I1 B11 1957 – 1965 51 88 21-40 101 – 164  
51 88 21-48 101 – 113
51 88 21-65 101 – 108
12.011 I1 B10 1972 51 88 20-40 103  
12.011 Schooltrein ES 1981 – 1985 60 88 80-69 101 HV2
12.030 Meetrijtuig ES 1980 60 88 99-89 002  
12.050 Schooltrein ES 1981 – 1985 60 88 80-69 102 HV3
12.058 Schooltrein ES 1981 – 1985 60 88 80-69 103 HV1
12.078 Schooltrein ES 1981 – 1985 60 88 80-69 104 HV4
12.079 Schooltrein ES 1981 – 1985 60 88 80-69 105 HV4
12.083 – 12.085 EXPO 1973 – 1976 51 88 99-40 002 – 004 Oorspronkelijk I1 c11 respectievelijk 13.011, 13013, 13010
      daarna I1 B11 respectievelijk 12.084, 12.085, 12.083
12.101 – 12.112 I2 B12 1956 – 1957 51 88 21-80 201 – 212  
12.151 – 12.176 I2 B8 1977 – 1979 51 88 28-80 201 – 226  
12.201 – 12.210 I1 B8 1956 – 1957 51 88 28-40 101 – 110  
12.201 – 12.270 I1 B8 1956 – 1973 51 88 28-40 101 – 170  
12.248 SR1 1978 51 88 89-70 001 Oorspronkelijk I1 B8 rijtuig 12.248
12.301 I4 B9 1979 51 88 29-70 401 Ex prototype 11.201
12.302 I4 B9 1979 51 88 29-70 402 Ex prototype 13.101
12.303 – 12.304 I4 B9 1984 51 88 29-80 403 – 404 Railtour – Rail Budget
12.401 – 12.405 I1 c11 proto 1932 niet van toepassing  
12.601 – 660 I6 B11   61 88 21-70 601 – 660  
12.701 – 745 I10 B   51 88 21-70 001 – 045  
12.746 – 779 I10 B Klima   61 88 21-70 046 – 079 12.761 tot 12.763 hebben UIC nr. 61 88 21-70 061 – 063. Rest is 200km/u variant
12.780 I10 Bistro   61 88 88-70 080  
12.801 – 906 I11 B   61 88 20-90 001 – 106  
12.901- 12.905 I1 c11 proto 1932 niet van toepassing  
12.901 Expo 1973 51 88 99-40 001 Oorspronkelijk I1 c11 13.014, daarna I1 B7R 13.014
12.901 I1 B7R 1965 51 88 85-65 101  
13.001 – 13.040 I1 A4B4 1956 – 1957 niet van toepassing  
13.001 – 13.120 I1 c11 1931 – 1939 niet van toepassing  
13.011 – 13.025 I1 A4B4 1959 – 1957 51 88 38-40 111 – 125  
13.101 I4 A4B6 proto 1961 51 88 39-80 401 (51 88 39-70 401) Prototype (Railtour – Railbudget)
13.121 – 13.132 I2 c11 1952 niet van toepassing  
13.201 – 220 I4 A4B6 1966 51 88 30-80 402 – 421  
13.201 – 13.208 I4 A4B6 1973 51 88 30-70 402 – 409 TDE Benelux
13.301 – 13.310 I1 c8 1954 niet van toepassing  
14.001 – 020 Pakwagen Ds 18m      
14.001 – 14.040 I3 Bc9 1960 51 88 59-80 301 – 340  
14.101 – 14.145 I5 Bc10      
14.154 – 163 Pakwagen Ds15m      
14.201 – 14.212 Pakwagen D      
14.601 – 615 I6 Bc   61 88 50-70 601 – 615  
16.001 – 16.020 I1 a1b3c4 1952 niet van toepassing  
16.005 – 16.008 I10 Resto   61 88 88-90 005 – 008  
17.001 – 013 Pakwagen Ds 18m   51 88 95-40 902 – 913 Ex I1 rijtuig
17.006 Pakwagen Expo 1976 51 88 89-40 005 Oorspronkelijk PW 14.007, daarna PW Ds 17.006
17.101 – 17.108 Pakwagen Ds kort   51 88 85-40 914 – 921  
17.201 – 17.212 Pakwagen D 14,3 m   51 88 39-40 922 – 933  
17.301 – 17.304 Pakwagen D 14,3 m    51 88 92-40 934 – 937  
17.401 – 17.436 Pakwagen DMS   51 88 95-70 901 – 930  
17.801 – 17.804 EXPO 1979 60 88 99-40 021 – 024 Oorspronkelijk I1 c11 respectievelijk 13.014, 13.011, 13.013, 13.010
daarna I1 B7R en B11 respectievelijk 12.901, 12.084, 12.085, 12.083 
daarna EXPO 12.901, 12.084, 12.085, 12.083
17.805 – 17.810 EXPO 1985 60 88 99 40 025 – 030 Oorspronkelijk I1 a2b6 respectievelijk 10.075, 10.071, 10.069, 10.074, 10.079, 10.048
daarna I1 A4B4 respectievelijk 13.021, 13.017, 13.016, 13.020, 13.024, 13.012
17.805 EXPO 1979 60 88 99-40 025 ex Expo 17.006
17.815 EXPO 1984 60 88 99-40 035 ex Expo 17.805
17.901 SR1 1978 51 88 89-80 001 Oorspronkelijk I1 B8 nr.12.248
17.902 SR2 1978 61 88 89-70 002 Oorspronkelijk DMS nr.17.435
17.903 SR3 1988 61 88 89-90 003-0  
18.001 – 18.040 I1 a1b3c4 1954 – 1956 niet van toepassing  
19.095 – 19.096 GV 1958 50 88 92-29 901 – 902 Respectievelijk ex 77.801 en 77.802
19.801 – 821 I11Bdx   61 88 80-90 001-021  
19.901 – 19.903 I1 B5DR 1956 – 1957    
20.001 – 20.122 K1 a2b7 – a1b7r      
21.001 – 056 K1 A9   51 88 18-40 001 – 040  
21.101 – 112 K1 A9   50 88 19-48 001 – 012  
21.113 – 115 K1 A9   50 88 19-48 013 – 015  
21.116 – 130 K1 A9   50 88 19-48 016 – 029  
21.131 – 136 K1 A9   50 88 19-48 030 – 035  
21.501 – 514 K4 A   50 88 18-38 401 – 414  
21.901 – 912 K1 A8R   50 88 84-48 001 – 004  
22.001 – 22.040 K1 b9      
22.001 – 185 K1 B11   50 88 21-48 001 – 065  
22.041 – 22.049 K1 b9      
22.201 – 326 K2 B11   50 88 21-48 151 – 266  
22 401 – 500 K3 B11   50 88 21-48 300 – 399  
22.501 – 555 K4 B   50 88 20 38 401 – 455  
22.601 – 608 K1 B9   50 88 29-48 001 – 008  
22.609 – 610 K1 B9   50 88 29-66 001 – 002 22.609 werd later EXPO-rijtuig
22.609 EXPO   50 88 29-66 001 – 002  
22.801 – 22.803 ex DRG      
22.901 – 22.910 K2 B10R      
23.001 – 23.248 K1 c11   60 88 90-40 026  
23.001 – 23.010 K1 A4B5    50 88 39-60 001 – 006  
23.249 – 23.364 K2 c11      
23.365 – 23.464 K3 c11      
23.901 – 23.910 K2 c10r      
26.001 – 26.008 K1 b6p      
26.101 – 26.127 K1 b6p      
27.001 – 27.018 K1 c7p      
27.101 – 27.127 K1 c7p      
27.128 – 27.137 K1 c7p      
27.801 EXPO 1982 60 88 99-40 026 (80 88 980 0 099) Oorspronkelijk I1 a2b7 20.098, daarna I1 B9 22.609 – tussen 1982 en 1984 Expo Info
28.001 – 28.008 K1 A6D    50 88 31-66 001 – 008  
28.101 – 28.127 K1 A6D    50 88 31-48 001 – 025  
28.901 – 28.915 K1 A5DR   50 88 37-48 001 – 015  
29.001 – 29.018 K1 B7D   50 88 82-66 001 – 018  
29.101 – 29.114 K1 B7D    50 88 82-48 001 – 014  
29.115 – 29.127 K1 B7D    50 88 82-66 019 – 031  
29.201 – 29.210 K2 B7D   50 88 82-48 151 – 160  
29.501 – 29.515 K4 Bd   50 88 82-38 401 – 415  
30.001 – 30.050 L a2b6      
31.001 – 31.035 L A8      
31.101 – 31.117 L A8   50 88 18-26 401 – 417  
32.001 – 32.020 L b8      
32.001 – 32.174 L B10   50 88 20-26 401 – 574  
32.021 – 32.024 L b8      
32.201 – 32.204 Nord Belge B7 1956 – 57 50 88 27-26 401 – 404  
32.301 – 32.303 Nord Belge B9  1956 – 57 50 88 29-26 401 – 403  
32.401 – 32.406 Nord Belge B11  1956 – 57 50 88 21-26 401 – 406  
32.501 – 32.515 L B8   50 88 28-26 401 – 415  
33.001 L c10 proto      
33.001 – 33.192 L c10      
33.001 – 33.020 L A4.4B   50 88 37-26 401 – 420  
36.001 – 36.016 L b5p    50 88 31-26 401 – 416  
37.001 – 37.029 L c6p      
38.001 – 38.016 L A5D      
39.001 – 39.029 L B6D   50 88 39-26 401 – 429  
39.101 – 39.105 Nord Belge B7D 1956 – 57 50 88 82-26 430 – 434  
40.001 – 010 M3 A6B3D   50 88 81-26 951 – 960  
41.001 – 41.035 M2 A10   50 88 18-48 601 – 635  
41.201 – 41.209 K1 b6p      
41.301 – 41.324 K1 c7p      
42.001 – 42.002 L c10 proto      
42.001 – 42.002 M1 B8 proto   50 88 27-26 601 – 602  
42.003 – 130 M1 B10 (trek-duw)   50 88 29-18 601 – 730  
42.131 – 214 M1 B10   50 88 29-26 601 – 713  
42.201 – 42.240 K1 b6p      
42.251 M2 B12   50 88 21-26 600 Prototype
42.252 M2 B12   50 88 21-18 600 Prototype
42.301 – 42.353 K1 c7p      
42.301 – 42.650 M2 B11   50 88 20-48 601 – 950  
42.352 – 42.361 K2 c7p      
42.801 -42. 836 M3 B12   50 88 21-26 951 – 986  
43.001 – 43.051 M1 A5B4 (trek-duw)   50 88 38-18 601 – 651  
43.052 – 43.115 M1 A5B4    50 88 38-26 601 – 663  
43.201 – 43.220 L b5p      
43.201 – 43.304 M2 A5B5   50 88 39-48 601 – 704  
43.301 – 43.330 L c6p      
44.001 – 44.036 Pakwagen D 14m      
44.037 – 44.053 Pakwagen D 14m      
47.001 K1 c11 proto      
47.201 – 47.202 ex DRG      
47.301 – 47.325 ex DRG      
47.401 Pakwagen ex DRG 1945 niet van toepassing Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Köln 112.207
47.402 Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Karlsruhe 112.101, terug DB 5-50
47.403  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Mainz 108.820 (Houten rijtuig)
47.404  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Münster 105.811
47.405  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Münster 112.057
47.406  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn ?
47.407  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Frankfurt 107.958
47.408 – 47.409  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn ?
47.410  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Breslau 105.116
47.411  Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Hannover 107.350 (Houten rijtuig)
47.501 ex DRG      
49.001 – 49.059 M1 B8D (trek-duw)   50 88 82-18 601 – 659  
49.060 – 49.117 M1 B8D   50 88 82-26 601 – 658  
49.040 M1 B5D proto      
49.118 M1 B8D   50 88 82-26 600  
49.118 M1  B5Dx proto      
49.201 – 316 M2 B8D / B8Dx   50 88 82-48 601 – 716  
49.901 – 915 M2 B7DR   50 88 87-48 601 – 615  
51.001 – 050 M4 A9   50 88 19-78 001 – 050  
52.001 – 430 M4 B11   50 88 20-78 001 – 430  
52.501 – 600 M5 B   50 88 26-38 001 – 100  
53.501 – 515 M5 A   50 88 36-38 001 – 015  
58.001 – 033 M4 A7D   50 88 81-78 001 – 033  
58.034 – 065 M4 A6D   50 88 81-78 034 – 065  
58.034 – 065 M4 A6Dx      
59.901 – 935 M4 B7Dk   50 88 82-78 001 – 035  
59.951 – 968 M5 BDx   50 88 86 38 001 – 018  
60.852 Pakwagen Ex DRG 1945   Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn KPEV
61.001 – 066 M6 A   50 88 16-72 001 – 066  
61.067 – 076 M6 A   50 88 16-92 067 – 076 Variant 200km/u
         
62.001 – 231 M6 B   50 88 26-72 001 – 231  
62.232 – 276 M6 B   50 88 26-92 232 – 276 Variant 200km/u
62.401 – 416 R B8   50 88 27-26 580 – 595  
63.000 M1 c8 proto      
63.001 M1 c8 proto      
63.002 – 63.252 M1 c10c      
63.301 – 63.304 M2 c12 proto      
63.951 – 63.966 R c8      
65.001 M1 b4c4 proto      
65.002 – 65.127 M1 b5c4      
65.001 – 064 M6 Bx   50 88 80-72 001 – 064  
66.001 – 66.004 R b6p      
67.001 M1 c5p proto      
67.002 – 67.127 M1 c8p      
68.401 – 404 R A6D   50 88 81-26 580 – 583  
69.001 – 070 M6 (A)BD   50 88 82-72 001 – 070  
69.071 – 076 M6 BD   50 88 82-92 071 – 076 Variant 200km/u
70.001 – 020 Postrijtuig 21m   50 88 00-40 951 – 971  
70.008 D-rijtuig ex DR   50 88 92-29 906  
70.009 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 979  
70.010 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 975  
70.011 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 976  
70.017 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 977  
70.018 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 978  
70.009 Postrijtuig variant 1   50 88 00-40 979  
70.021 – 028 Postrijtuig 22m   50 88 00-40 972 – 974  
70.027 Postrijtuig variant 2   50 88 00-40 981  
70.201 – 70.236 Postrijtuig 22m      
70.300 – 70.302 Postrijtuig ex DRG 1946 – 1954 50 88 00-26 051 – 053 Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn respectievelijk 4712, 4820, 4364, 4504, 4642
70.303 50 88 92-29 907
70.304 50 88 00-26 055
70.801 – 803 Postrijtuig ex DR 19561957 50 88 00-26 051 – 053 Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn respectievelijk 4712, 4820, 4364, 4504, 4642
70.804 50 88 92-29 907 daarna postrijtuig 70.300 – 70.304
70.805 50 88 00-26 055  
732.01 – 732.20 RAW B6      
734.01 – 734.10 RAW B8      
77.001 – 015 PW D 14.3m   50 88 92-26 001 – 010 ex RIC D 14.3m rijtuig
77.016 – 025 PW D 14.3m   50 88 92-66 901 – 911 ex RIC D 14.3m rijtuig
77.018 – 77.023 PW GEN      
77.101 – 108 PW-radio   50 88 92-26 011 – 018 ex RIC D 14.3m rijtuig
77.301 – 304 PW EXPO 1985 50 88 92-49 301 – 304 Oorspronkelijk PW D respectievelijk 44.052, 44.053, 44.044, 44.045
daarna PW D respectievelijk 17.301, 17302, 17.303, 17304
77.801 PW ex DRG 1956 -1957 niet van toepassing ex 87.401
77.802 ex 87.402
77.803 ex 87.403
79.008 GV      
79.804 GV      
87.301 – 87.307 ex DRG      
87.401 PW ex DRG 1945 niet van toepassing Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Wien 105.818, daarna terug DB 5-50
87.402 Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Mainz 107.400, daarna terug DB 5-50 (Houten rijtuig)
87.403 Oorspronkelijk Deutsche Reichbahn Augsburg 107.276, daarna terug DB 5-50 (Houten rijtuig)
87.401 PW ex DRG 1946 – 1954 niet van toepassing ex 47.401
87.402 ex 47.405
87.403 ex 47.407
87.404 ex 47.410
87.405 ex 47.404
87.501 – 87.503 ex DRG      
88.301 – 88.309 ex DRG      
88.401 PW ex DRG 1946 – 1954 niet van toepassing ex 47.403
88.402 ex 47.411
90.001 – 90.005 Hersporingstrein   96 88 95-76 001 – 005 Respectievelijk ex-Dms rijtuigen: 17.434; 17.421; 17.403; 17.404; 17.418
99.565 CP 1946 – 1954 50 88 92-29 903 ex 60.852
99.573 – 99.574 CP 1956 – 1957 50 88 92-29 904 – 905 ex 87.404 – 87.405