Verdeling der voertuigen van de Belgische spoorwegen |
![]() |
Elektrische MotorRijtuigen MR |
Terug |
Elektrische Tractie | ||||||
Eigenaarswerkplaats | Technische reeks | Reeks | Nummers | In dienst | In park | SSM |
FSRWE (Schaarbeek) |
A081 | MS08 | 08158-08210 | 53 | ||
A86 A89 |
MS86 | 901-931 933-952 |
51 | |||
FHSW (Hasselt) | A80m |
MS80m |
333-345, 347-351, 385-403, 422-440 | 56 | ||
A961 | MS96 | 501-547, 549-570 | 69 | |||
FMLW (Melle) | A081 | MS08 | 08050-08157 | 108 | ||
LKOP (Kortrijk) | A962 | MS96 | 441-448, 450-453, 455-470 | 28 | ||
FSDW (Oostende) | A962 | MS96 | 449, 471-482, 484-490 | 19 |
||
A962 | 483 | 1 | ||||
A80m |
MS80m | 352-384, 404-421 | 51 | |||
NKA (Kinkempois) | A80m | MS80m | 301-320, 322-332, 346 | 32 | ||
A66 A70J |
MS66 | 624, 642, 648, 653, 655, 657, 660, 662-663 | 9 | |||
A78 A79 |
MS73/74 | 738, 757, 760, 772 | 4 | |||
A79 | MS74 | 751, 760 | 2 | |||
LLAT (Stockem) | A082 | MS08 | 08501-8554 | 54 | ||
GCRA (Charleroi) | A081 | MS08 | 08001-08049 | 49 | ||
A082 | MS08 | 08555-08595 | 41 | |||
A75/A75m A76/A76m A77/A77m |
MS75 | 801-809, 811-825 827-830, 832 833-844 |
41 | |||
A70C A73C A74C |
MS70C MS73C MS74C |
960, 962, 963, 965, 966, 968 971-972,974 979, 981-983,985-993, 995-999 |
27 | |||
A78 | 731,734,749, 752 | 4 | ||||
A79 | MS74C | 765, 769 ,773 | 3 | |||
Legende | AA = met automatische koppeling (Attelage Automatique) C = omgebouwd tot Cityrail CT = met trekhaak In park = Deze voertuigen worden niet (meer) in de actieve dienst gebruikt om uiteenlopende redenen. Proefvoertuig, technisch buiten dienst, commercieel buiten dienst, enz.... MR = MotorRijtuig genoemd = treinstel dat autonoom kan rijden d.m.v. zijn eigen elektrische motoren. m = gemoderniseerd. NCOM = Niet in COMmerciële dienst wegens testen. SSM = Stand Still Maintenance; op deze locomotieven wordt een sticker over het nummer aangebracht met het opschrift : 'Locomotief in park - niet gebruiken'. Het voertuig wordt in reserve gehouden in afwachting van een bestemming : hergebruik, reserveonderdelen, sloop... |