Onderhoudsvoertuigen van de

Belgische spoorwegen

Dieselhydraulisch Inspectievoertuig

V 205 (Type 2)

Rollend materiaal
Niet meer in dienst sinds 2000.
Wordt bewaard door SDP.
 

Algemeenheden:

 


Bouwjaar
Gemoderniseerd
Nummering
Effectief
Asindeling
Aslast
Massa leeg rijklaar
Massa rijklaar
Tarra
Bevoorrading
Uurvermogen
Maximum snelheid
Minimum continue snelheid
Minimum bochtstraal
Actieradius
1963
1973 in de CW Mechelen
901 in 1963 daarna: 38.025.206.60 of 205
1
B'
-t
23,2ton
28,7ton
-ton
-ton
118kW (5,7kW/t onbelast; 5,08kW/t belast)
80Km/h
-Km/h
-m
770km
Afmetingen:
Totale lengte
Lengte kast
Breedte
Afstand tussen de assen
Afstand assen-kast
Hoogte rail-kast
Hoogte rail-dak
Wieldiameter
10650mm
9500mm
-mm
5500mm
1850mm
-mm
4000mm
980mm
Bevoorrading
Gasolie
Motorolie
Koelvloeistof
Zand
450l
-l
-l
-l
Kastgedeelte:
Bouwer
Opbouw


CW Luttre
Aan beide uiteinden is er een inspectieruimte voorzien.
Aan de langste zijde is er tussen de cabine en inspectieruimte
een multifunctionele ruimte voorzien.
Dieselmotor
Bouwer
Type
Werking
Injectie
Vermogensregeling
Starter
Nominaal vermogen
Draaisnelheid
Aantal Cilinders / Opstelling
Boring
Slag
Injectiedruk
Gemiddelde effectieve druk
Gemiddelde zuigersnelheid
Maximum koppel
Gewicht
Ophanging van de motor
Origineel:? . Na ombouw: GMC 6D120B
71N
2 takt
Rechtstreekse mechanische inspuiting.
door injectieregeling
door elektrische starter 24V
131kW
1800t/min (2150t/min maximum)
6 / verticaal in lijn
108mm
127mm
1200 bar
5,79 Kg/cm²
7,62 m/sec
760Nm
750kg
in een vals chassis, aan het chassis van het voertuig
Overbrenging
Bouwer
Type
Werking

Koppeling met de motor
Omkeerinrichting
Aandrijving

Bediening
Voith Heidenheim
Diwabus 501IS38
Mechanische hydrodynamische transmissie met 2 versnellingen
(0,85 en 1,39)
-
Elektro-pneumatisch met glijdende tandwielen Hurth en differentieel.
Cardanassen en 2 asbruggen Brossel met bronzen tandwiel en eindeloze
vijs is staal, David Brown, verhouding 19/6
Pneumatisch
Remming Origineel
- Automatische Oerlikonrem met regelbare druk en kraan op de Oerlikon verdeler.
- Remming door middel van gietijzeren remblokken op de wielbanden.
Verwarming
- Door 2 gasoliebranders Eberspacher, 7000 kcal - 12V (8,14kW)
Verluchting
- Schepens verluchters op het dak, en schuiframen
Batterijen
-