Onderhoudsvoertuigen van de Belgische spoorwegen |
Dieselhydraulisch Inspectievoertuig V 205 (Type 2) |
|
Rollend materiaal | ||
Niet meer in dienst sinds 2000. Wordt bewaard door SDP. |
||
Algemeenheden: | ||
Bouwjaar Gemoderniseerd Nummering Effectief Asindeling Aslast Massa leeg rijklaar Massa rijklaar Tarra Bevoorrading Uurvermogen Maximum snelheid Minimum continue snelheid Minimum bochtstraal Actieradius |
1963 1973 in de CW Mechelen 901 in 1963 daarna: 38.025.206.60 of 205 1 B' -t 23,2ton 28,7ton -ton -ton 118kW (5,7kW/t onbelast; 5,08kW/t belast) 80Km/h -Km/h -m 770km |
|
Afmetingen: | ||
Totale lengte Lengte kast Breedte Afstand tussen de assen Afstand assen-kast Hoogte rail-kast Hoogte rail-dak Wieldiameter |
10650mm 9500mm -mm 5500mm 1850mm -mm 4000mm 980mm |
|
Bevoorrading | ||
Gasolie Motorolie Koelvloeistof Zand |
450l -l -l -l |
|
Kastgedeelte: | ||
Bouwer Opbouw ⇒ ⇒ |
CW Luttre Aan beide uiteinden is er een inspectieruimte voorzien. Aan de langste zijde is er tussen de cabine en inspectieruimte een multifunctionele ruimte voorzien. |
|
Dieselmotor | ||
Bouwer Type Werking Injectie Vermogensregeling Starter Nominaal vermogen Draaisnelheid Aantal Cilinders / Opstelling Boring Slag Injectiedruk Gemiddelde effectieve druk Gemiddelde zuigersnelheid Maximum koppel Gewicht Ophanging van de motor |
Origineel:? . Na ombouw: GMC 6D120B 71N 2 takt Rechtstreekse mechanische inspuiting. door injectieregeling door elektrische starter 24V 131kW 1800t/min (2150t/min maximum) 6 / verticaal in lijn 108mm 127mm 1200 bar 5,79 Kg/cm² 7,62 m/sec 760Nm 750kg in een vals chassis, aan het chassis van het voertuig |
|
Overbrenging | ||
Bouwer Type Werking ⇒ Koppeling met de motor Omkeerinrichting Aandrijving ⇒ Bediening |
Voith Heidenheim Diwabus 501IS38 Mechanische hydrodynamische transmissie met 2 versnellingen (0,85 en 1,39) - Elektro-pneumatisch met glijdende tandwielen Hurth en differentieel. Cardanassen en 2 asbruggen Brossel met bronzen tandwiel en eindeloze vijs is staal, David Brown, verhouding 19/6 Pneumatisch |
|
Remming Origineel - Automatische Oerlikonrem met regelbare druk en kraan op de Oerlikon verdeler. - Remming door middel van gietijzeren remblokken op de wielbanden. Verwarming - Door 2 gasoliebranders Eberspacher, 7000 kcal - 12V (8,14kW) Verluchting - Schepens verluchters op het dak, en schuiframen Batterijen - |