Passagiersrijtuigen van de Belgische spoorwegen | Rijtuigen voor internationaal verkeer Type: T2 |
|
Terug | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds 2001 Niet bewaard. |
||
Algemeen | ||||
Bouwjaar Aantal gebouwd Effectief As indeling Gewicht Bruto Gewicht Tarra Snelheid Draaistel |
1974 /75 - 6 2'2' 63ton 60,5ton 160Km/h Minden-Deutz M6 |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
26400mm 25100mm 2820mm 19000mm 2500mm 3700mm 1060mm 4260mm 960mm 160m |
|||
Nummering | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
5108 - 5110 5151 - 5153 |
71 88 75-70 159 - 158 71 88 75-70 159 - 161 |
3 3 |
||
Totaal | ||||
Aantal plaatsen | ||||
Type | Staanplaatsen | Zitplaatsen / Slaapplaatsen | Totaal | |
- | 36 / 33 | |||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Type Inrichting Deuren Deurbediening Intercirculatie |
Donauwörth Compartimenten; doorlopende zijgang en eindplatformen 17 slaapcompartimenten voor 1 of 2 reizigers; 1 dienstcompartiment Toegang: Plooideuren Mielich; Compartimenten:Draaideuren; Afdeling: Draaideuren Elektropneumatisch;Openen met deurklink en collectieve of individuele sluiting Kopdeuren, metalen voetovergangen en rubberen balgen |
|||
Energievoorziening | ||||
Statische voeding Batterijen |
EVR - 2x12kW Cd-Ni 110V / 375Ah |
|||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair |
Elektrisch Airconditioning TL + Gloeilampen 110V Collectief / individueel per compartiment Geluidsinstallatie 2 WC's met gesloten circuit |
|||
Remming | ||||
Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
Mechanisch ⇒ ⇒ Pneumatisch Elektrisch ⇒ ⇒ |
- Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden - Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt; Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen geplaatst zijn - Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt; Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt; Afstandsringen om de spankrachten te beperken. - Automatisch doorgaande remleiding 5 bar (zwart); Voedingsleiding 8 bar (wit). - Hoogspanningskabel voor de werking van omvormer en verwarming; - EP-kabel voor de sturing van de elektropneumatische rem; - 18-draadse kabel voor de sturing van verlichting, deuren, SIV en geluidsinstallatie. |
|||
Opmerkingen |