| Passagiersrijtuigen van de Belgische spoorwegen | ![]() |
Rijtuigen voor internationaal verkeer Type: WL - Mu |
| Terug | ||
| Niet meer in commerciële dienst sinds 2001 Niet bewaard. |
||
![]() |
![]() ![]() |
|||
| Algemeen | ||||
| Bouwjaar Aantal gebouwd Effectief As indeling Gewicht totaal Gewicht Tarra Snelheid Draaistel |
1967 - 5 2'2' 55ton 52ton 160Km/h Minden-Deutz M4 |
|||
| Afmetingen | ||||
| Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum boogstraal |
26400mm 25100mm 2820mm 19000mm 2500mm 3700mm 1060mm 4260mm 1010mm 160m |
|||
| Nummering | ||||
| Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
| 4792 - 4796 | 71 88 72-80 614 - 618 | 5 | ||
| Totaal | ||||
| Aantal plaatsen | ||||
| Type | Staanplaatsen | Zitplaatsen / Slaapplaatsen | Totaal | |
| 36/ 33 | ||||
| Kastgedeelte | ||||
| Type Bouwers Inrichting ⇒ ⇒ ⇒ |
Eindplatformen Donauwörth 8 compartimenten type B (3 bedden met wastafel) 1 compartiment type A (2 tweepersoonsbedden met douche/was cabine) 1 dienst compartiment 1 ontvangstruimte |
|||
| Energievoorziening | ||||
| Statische voeding Batterijen |
55kVA (4 spanningen) 24V |
|||
| Comfort | ||||
| Verwarming Verluchting Deurbediening Verlichting Sonorisatie Sanitair |
Elektrisch Airconditioning Pneumatisch Collectief / individueel per compartiment Geluidsinstallatie 2 WC's met gesloten circuit; 2 douches |
|||
| Remming Elektropneumatische schijfrem; elektromagnetische rem; ABS |
||||
| Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
| Mechanisch ⇒ ⇒ Pneumatisch Elektrisch ⇒ ⇒ |
- Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden - Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt; Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen geplaatst zijn - Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt; Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt; Afstandsringen om de spankrachten te beperken. - Automatisch doorgaande remleiding 5 bar (zwart); Voedingsleiding 8 bar (wit). - Hoogspanningskabel voor de werking van omvormer en verwarming; - EP-kabel voor de sturing van de elektropneumatische rem; - 18-draadse kabel voor de sturing van verlichting, deuren, SIV en geluidsinstallatie. |
|||
| Opmerkingen | ||||