Passagiersrijtuigen van de Belgische spoorwegen | Rijtuigen voor internationaal verkeer Type: WL - M |
|
Terug | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds 2001 Niet bewaard. |
||
Algemeen | ||||
Bouwjaar Aantal gebouwd Effectief As indeling Gewicht totaal Gewicht Tarra Snelheid Draaistel |
1964 - 20 2'2' -ton -ton 160Km/h Y24 |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
26400mm 25100mm 2820mm 19000mm 2500mm 3700mm 1060mm 4260mm 1010mm 160m |
|||
Nummering | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
71 88 72-70 301-302 71 88 72 70 311-328 |
20 | |||
Totaal | ||||
Aantal plaatsen | ||||
Type | Staanplaatsen | Zitplaatsen / Slaapplaatsen | Totaal | |
/ | ||||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Type Deuren Deurbediening Intercirculatie |
Fiat Eindplatformen Toegang: Plooideuren Mielich; Compartimenten: schuifdeuren; Afdelingen: zwaaideuren Manueel openen en collectieve elektropneumatische sluiting Kopdeuren, metalen voettreden en rubberbalgen |
|||
Energievoorziening | ||||
Batterijen | ||||
Comfort | ||||
Verwarming Verlichting Sonorisatie |
||||
Remming - |
||||
Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
Mechanisch ⇒ ⇒ Pneumatisch Elektrisch ⇒ ⇒ |
- Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden; Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt - Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen geplaatst zijn; Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt - Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt; Afstandsringen om de spankrachten te beperken. - Automatisch doorgaande remleiding 5 bar (zwart); Voedingsleiding 8 bar (wit). - Hoogspanningskabel voor de werking van omvormer en verwarming; - EP-kabel voor de sturing van de elektropneumatische rem; - 18-draadse kabel voor de sturing van verlichting, deuren, SIV en geluidsinstallatie. |
|||
Opmerkingen |