Passagiersrijtuigen van de Belgische spoorwegen | Rijtuigen voor internationaal verkeer Type: SR2 bardisco |
|
Terug | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds 2003. Het rijtuig is bewaard. |
||
Bistro / BarDisco Rijtuig | Bar disco rijtuig 17902 te Maldegem - 20 |
|||
Algemeen | ||||
Type Bouwjaar Aantal gebouwd As indeling Massa ledig Massa beladen Massa geremd Snelheid Draaistel |
SR2 1978 1 2'2' 48t 53t -t 160km/h Type 31 |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
26400mm 26100mm 2825mm 19000mm 2560mm 3700mm 1060mm 4050mm 920mm 130/75m |
|||
Nummering | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
SR2 | 17902 | 1 | ||
Omgebouwd uit een Dms bagagerijtuig 17435 | ||||
Totaal | 1 | |||
Aantal plaatsen | ||||
Type | Zitplaatsen | Staanplaatsen | Totaal | |
33 | ||||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Type Inrichting Deuren Deurbediening Intercirculatie |
CFC; ombouw: Centrale Werkplaats NMBS te Mechelen Ex Dms Salon, Danspiste, bar en keuken en een douche Toegang: plooideuren Mielich; afdelingen: klapdeuren Pneumatisch; Openen door deurklink; Sluiting individueel of collectief. Kopdeuren, metalen voetplatform en rubberen balgen. |
|||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair |
Geacclimatiseerd. Geacclimatiseerd, klapramen Tl en gloeilampen 24V; Vanuit de elektrische kast in de bar kunnen de salon-, bar-, gang en dansvloerverlichting bediend worden. Sonorisatie, Interfonie en muziekinstallatie WC met wastafel en douche |
|||
Energievoorziening | ||||
Omvormer Batterijen |
Statisch 8kW Cd-Ni 24V / 450Ah |
|||
Remming | ||||
Oerlikon - Elektro-pneumatisch, Schijfremmen | ||||
Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
Mechanisch Pneumatisch Elektrisch |
Schroefkoppeling met afstandsringen. Automatisch doorgaande remleiding 5 bar (zwart); Voedingsleiding 8 bar (wit). - |
|||
Opmerkingen - Aanvankelijk werd dit rijtuig de Bar Dancing SR 2 gedoopt, om vanaf 1998 omgedoopt te worden naar "Bar Disco”. - Dit rijtuig werd ingezet op nachtseizoen treinen zoals de Ski expres in de winter en de Camino Azul in de zomer. Bewaarde rijtuigen tot op heden : - 17.902 : eigendom van Pierre Herbiet |