|
Rijtuig 77.303 is ex rijtuig 77.016 - Montzen 2013 |
||||
Algemeen | ||||
Bouwjaar Aantal gebouwd As indeling Massa ledig Massa beladen Massa geremd Snelheid Draaistel |
1933 - 35 54 2'2' 31t; 34t : 17301 - 17304 39t -t 140Km/h Type 4 / Type 5 / Type 8 / type 11 |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum boogstraal |
15600mm 14300mm 3040mm 9000mm 2500mm 2650mm 1065mm 3936; met uitkijk: 4258mm 1010mm 70m |
|||
Nummering ⇒ gedetailleerde nummerlijst | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
D | 44.001 - 44.053 | n.v.t. | 54 | |
Totaal |
54 | |||
Nummering 1956 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
D | 44.001, 44.002 44.004 - 44.010 44.012 - 44.015 44.017, 44.018 44.021, 44.027 44.030 44.038 - 44.041 44.043 - 44.053 |
n.v.t. | 2 7 4 2 2 1 4 11 |
|
Tijdens WO II zijn er 8 verloren gegaan | ||||
PW-RIC | 14.201- 14.212 | n.v.t. | 13 | |
Bovenstaande rijtuigen zijn gereclasseerd uit de overgebleven D rijtuigen | ||||
Totaal | 46 | |||
Nummering 1956 - 57 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
D | 77.001 - 77.010 77.011 - 77.025 |
50 88 92 26 001 - 010 50 88 92 66 901 - 911 50 88 92 40 934 - 937 |
10 15 |
|
D radio | 77.101 - 77.108 | 50 88 92 26 011 - 018 | 9 | |
D-RIC | 17.201 - 17.212 | 51 88 92 40 922 - 933 | 12 | |
Totaal | 46 | |||
Nummering 1960 - 64 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
D | 77.001 - 77.010 77.011 - 77.023 |
50 88 92 26 001 - 010 50 88 92 66 901 - 911 50 88 92 40 936 - 937 |
10 13 |
|
D radio | 77.101 - 77.108 | 50 88 92 26 011 - 018 | 9 | |
D-RIC | 17.201 - 17.212 17.301, 17.302 |
51 88 92 40 922 - 933 51 88 92 40 934 - 935 |
12 2 |
|
Totaal | 46 | |||
Nummering 1968 - 1972 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
D | 77.001 - 77.010 77.011 - 77.015 |
50 88 92 26 001 - 010 50 88 92 66 901 - 905 |
10 6 |
|
D radio | 77.101 - 77.108 | 50 88 92 26 011 - 018 | 9 | |
D-RIC | 17.201 - 17.212 17.301 - 17.304 |
51 88 92 40 922 - 933 51 88 92 40 934 - 937 |
12 4 |
|
D-GEN | 77.018 - 77.023 | 50 88 92 66 906 - 911 | 5 | |
Totaal | 46 | |||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Type Inrichting 1 Inrichting 2 Deuren Deurbediening Intercirculatie |
Le Roeulx; La Hestre D; PW-RIC; D radio; D-RIC; D-GEN Voorzien van 2 laadruimtes van 4t per ruimte en een uitkijkpost. Voorzien van 1 laadruimte van 8t zonder uitkijkpost. Kop: naar buiten draaiende zwaaideuren; laadruimte: schuifdeur Manueel openen en sluiten met Kickertslot Kopdeuren, metalen voettreden en vouwbalgen |
|||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair |
Stoom; elektrisch - Gloeilampen 24V Geen - |
|||
Energievoorziening | ||||
Dynamo Batterijen |
24V / 75A Pb 24V / 160 of 320Ah |
|||
Remming Pneumatisch; Handbediende parkeerrem |
||||
Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
Mechanisch ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ Pneumatisch Elektrisch |
Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden. Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt. Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen staan. Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt. Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt. Afstandsringen om de spankrachten te beperken. - - |
|||
Opmerkingen - De uitkijkpost werd bij sommigen verwijderd |