Speciale rijtuigen van de Belgische spoorwegen Meetrijtuig 12
Terug
Niet meer in dienst.
Niet bewaard.
 

Technische gegevens Meetrijtuig 12

Dit meetrijtuig ging af van de directie van het materieel en was ingericht voor het
beproeven van de remuitrusting. Het werd vervangen door het rijtuig 11.



Algemeen
Bouwjaar ⇒ Omgebouwd
Aantal gebouwd
As indeling
Massa ledig
Massa beladen
Massa geremd
Snelheid
Draaistel
1920 ⇒ 1965
1
2'2'
35ton
45ton
-ton
-km/h
Pruisische bogies op asbussen met kussens
Afmetingen
Lengte over de buffers
Lengte van de kast
Breedte
Afstand tussen de draaistelophanging
Afstand tussen de assen
Afstand draaistel buffer
Hoogte rail - buffer
Hoogte rail - dak
Wieldiameter
Maximum bochtstraal
18670mm
17300mm
3030mm
12000mm
2500mm
3335mm
1065mm
3630mm
-mm
65m
Nummering origineel
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
ex DRG 87403 n.v.t. 1
Totaal
1
Nummering 1964
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
ex DRG 77803 n.v.t. 1
Nummering na ombouw 1965
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
  12 60 88 99-20 012 1
Kastgedeelte
Bouwers
Ombouw
Type
Inrichting
Deuren
Deurbediening
Intercirculatie
Görlitz
1965 te Schaarbeek
Ex DRG - Frankfurt 107958
-
Draaideuren
Manueel
Schuifdeur met metalen voetovergang en vouwbalgen
Autonome energievoorziening
Bouwer
Type
Spanning
Vermogen
Batterijen
-
-
-
-
-
Comfort
Verwarming
Verluchting
Verlichting
Sonorisatie
Sanitair
-
-
-
Geen
WC met wastafel
Remming
 
Koppeling tussen de rijtuigen
Mechanisch
Pneumatisch
Elektrisch
Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden.
Voedingsleiding 8bar; automatische remleiding 5 bar
-
Opmerkingen