Speciale rijtuigen van de Belgische spoorwegen | Meetrijtuig 12 | |
Terug | ||
Niet meer in dienst. Niet bewaard. |
||
Technische gegevens | Meetrijtuig 12 Dit meetrijtuig ging af van de directie van het materieel en was ingericht voor het beproeven van de remuitrusting. Het werd vervangen door het rijtuig 11. |
|||
Algemeen | ||||
Bouwjaar ⇒ Omgebouwd Aantal gebouwd As indeling Massa ledig Massa beladen Massa geremd Snelheid Draaistel |
1920 ⇒ 1965 1 2'2' 35ton 45ton -ton -km/h Pruisische bogies op asbussen met kussens |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
18670mm 17300mm 3030mm 12000mm 2500mm 3335mm 1065mm 3630mm -mm 65m |
|||
Nummering origineel | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
ex DRG | 87403 | n.v.t. | 1 | |
Totaal |
1 | |||
Nummering 1964 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
ex DRG | 77803 | n.v.t. | 1 | |
Nummering na ombouw 1965 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
12 | 60 88 99-20 012 | 1 | ||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Ombouw Type Inrichting Deuren Deurbediening Intercirculatie |
Görlitz 1965 te Schaarbeek Ex DRG - Frankfurt 107958 - Draaideuren Manueel Schuifdeur met metalen voetovergang en vouwbalgen |
|||
Autonome energievoorziening | ||||
Bouwer Type Spanning Vermogen Batterijen |
- - - - - |
|||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair |
- - - Geen WC met wastafel |
|||
Remming | ||||
Koppeling tussen de rijtuigen | ||||
Mechanisch Pneumatisch Elektrisch |
Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden. Voedingsleiding 8bar; automatische remleiding 5 bar - |
|||
Opmerkingen |