Speciale rijtuigen van de NMBS | Hulprijtuigen type I1 voor de hersporingstrein | |
Terug | ||
Niet meer in dienst sinds 2012. Rijtuig 52 is nog in dienst als hulprijtuig en bewaard door het TSP. |
||
Technische Beschrijving | Hulptrein 52 van de TW Schaarbeek Hulprijtuig 52 te Dorinne-Durnal - 2015 |
|||
Algemeen | ||||
Bouwjaar ⇒ Omgebouwd Aantal gebouwd As indeling Gewicht Snelheid Draaisteltype's |
1931 - 33; 1939 ⇒ 1978 - 79 5 2'2' 57ton 120Km/h Pennsylvania Type 5 |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum bochtstraal |
22300mm 21000mm 2980mm 14400mm 2500mm 3950mm 1065mm 3890mm 1010mm 80m |
|||
Nummering 1933 -34 <Gedetailleerde nummerlijst⇒ | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
c11 | 13022, 13023, 13027 13028 en 13034 |
n.v.t. | 5 | |
Totaal |
5 | |||
Nummering vanaf 1957 | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
B11 | 12004, 12005, 12008 12009 en 12013 |
n.v.t. | 5 | |
Totaal |
5 | |||
Nummering na ombouw | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
B11 | 51 - Antwerpen Dam | 60 88 99-69 051-5 | 1 | |
B11 | 52 - Schaarbeek | 60 88 99-69 052-3 | 1 | |
B11 | 53 - Ronet | 60 88 99-69 053-1 | 1 | |
B11 | 54 - Kinkempois | 60 88 99-69 054-9 | 1 | |
B11 | 55 - Merelbeke | 60 88 99-69 055-5 | 1 | |
Totaal |
5 | |||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Ombouw Type Deuren Deurbediening Intercirculatie |
Ragheno CW Mechelen Hulprijtuigen voor de hersporingstrein Toegang: Naar buiten draaiende enkelvleugeldeuren met Kiekertslot en rolluiken Manueel openen en sluiten met deurklink Geen |
|||
Energievoorziening | ||||
Elektrogroep | 220/380VAC driefasig van 42KVA | |||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair Inrichting ⇒ ⇒ ⇒ |
Elektrisch Westinghouse of Sacme Statische torpedoventilatoren, Flettnertoestellen in de WC 24V, individueel per compartiment, half of algemeen per rijtuig. Geen Chemische WC met luchtdrukspoeling Personeelsafdeling : keuken uitgerust met waterbak, verluchte kleerkasten, verwarming, enz... Werkplaats : Werkbank, klein gereedschapskast, boormachine, slijpsteen, enz... Lichting : Hydraulisch materieel, remblokken, snijgereedschap, kabels, 2 portieken voor het lossen van materieel, elektrogeengroep Koffers met vijzels en 2 depanneerwagens, ripeerbalken en een lorry. |
|||
Remming Remming : Oerlikonverdeler Est 4d/R2M met centraal remhangwerk, schijfremmen, blokrem Parkeerrem: Handbediend |
||||
Koppeling tussen de rijtuigen Mechanisch - Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden. - Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt. - Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen staan. - Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt. - Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt. - Afstandsringen om de spankrachten te beperken. |
||||
Opmerkingen - Bewaarde rijtuigen voor zover bekend in 2018 : - I1 12005 ex Hersporingsrijtuig 52 Schaarbeek van het TSP : wordt gerestaureerd. |