Speciale rijtuigen van de Belgische spoorwegen | Auto pakwagens Type: DD (Sekqs) |
|
Terug | ||
Niet meer in commerciële dienst. niet bewaard gebleven. |
||
Schaarbeek 1999 |
||||
Algemeen | ||||
Bouwjaar Aantal gebouwd As indeling Massa ledig Massa beladen Massa geremd Snelheid Draaistel |
1969 50 2'2' 26t 41t -t 160km/h Schlieren |
|||
Afmetingen | ||||
Lengte over de buffers Lengte van de kast Breedte Afstand tussen de draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel buffer Hoogte rail - buffer Hoogte rail - dak Wieldiameter Maximum boogstraal |
26400mm 25400mm 2810mm 19000mm 2300mm 3050mm 1065mm -mm 840mm 75m |
|||
Nummering | ||||
Type | Nummering NMBS | Nummering UIC | Aantal | |
DD | 30001 - 30050 | 65 88 98-30 000 - 049 | 50 | |
Totaal |
50 | |||
Kastgedeelte | ||||
Bouwers Type Intercirculatie |
ANF Sekqs metalen opklapbare overgangen |
|||
Comfort | ||||
Verwarming Verluchting Verlichting Sonorisatie Sanitair |
niet van toepassing | |||
Energievoorziening | ||||
Dynamo Batterijen |
niet van toepassing | |||
Remming Pneumatisch; Handbediende parkeerrem |
||||
Mechanische koppeling tussen de rijtuigen | ||||
⇒ ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ Pneumatisch Elektrisch |
Een trekhaak met oog, waarmee de opeenvolgende rijtuigen aan mekaar gekoppeld worden. Een trekstang met elastische element dat de trekkrachten opvangt. Een steun met geleidingsvlakken, waarop de elastische elementen staan. Geleidingsstukken, waarop de trekhaak glijdt. Een schroefkoppeling, waarmee de rijtuigverbinding opgespannen wordt. Afstandsringen om de spankrachten te beperken. - - |
|||
Opmerkingen |