Motorwagens van de Belgische spoorwegen | Dieselmechanische motorwagens Type: 620 (ex type 652.1) |
|
Rollend materiaal | ||
Buiten dienst sinds 1974. Niet bewaard. |
||
MW 620.02 MW 620.07
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Algemeenheden: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bouwjaar Nummering Effectief Asindeling Aslast Massa vol rijklaar Massa rijklaar Tarra Bevoorrading Reizigers Bagage Uurvermogen Maximum snelheid Minimum boogstraal Actieradius Capaciteit van de gasoliereservoirs |
1939 620.01 - 620.12 12 B'2'B' 1e as:19t; 2e as:19t; 3e as 16,5t; 4e as:16,5t 109,7ton 104,8ton 94ton 3,7ton 14,7ton 1ton 598kW (4,93kW/ton) 120km/h 125m 1200km 1600liter |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Afmetingen: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totale lengte Lengte kast Breedte Radstand Afstand tussen draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand assen-buffer Hoogte rail-kast Hoogte rail-dak Wieldiameter |
42700mm 2 x 21350mm 2880mm 38650mm 2 x 17050mm motordraaistel:3950mm; loopdraaistel:2500mm 2025mm 1325mm 3810mm 1010mm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kastgedeelte: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bouwer | Baume & Marpent te Morlanwelz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Capaciteit Zitplaatsen Staanplaatsen Totaal |
2e klasse 24 15 39 |
3e klasse 112 45 157 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dieselmotor: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bouwer Type Werking Injectie Vermogensregeling Starter Nominaal vermogen Draaisnelheid Aantal Cilinders / Opstelling Boring Slag Injectiedruk Gemiddelde effectieve druk Gemiddelde zuigersnelheid Maximum koppel Gewicht Ophanging van de motor |
SEM Gent 8K73B 4 takt Mechanisch met voorverbrandingskamer systeem Ganz-Jendrassik. Door injectieregeling elektrische starter 272kW 1330t/min 8 / verticaal in lijn 170 mm 240 mm 150 bar 5,7 bar 10,6 m/sec 220 kgm 4050 kg Ingewerkt in de uiterste draaistellen |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overbrenging | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bouwer Type Werking Koppeling met de motor Omkeerinrichting Aandrijving Bediening |
SLM Winterthur MS 340/1500 mechanische versnellingsbak met 5 versnellingen hydraulisch bedient. Rechtstreeks hydraulisch type Vulcan-Sinclair met glijdende tandwielen in de versnellingsbak cardanas met conische tandwielen Elektro-pneumatisch |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remming: - Rechtstreekse Westinghouse-rem met constante druk met machinistenkraan WS gecombineerd met een automatische noodrem. - 2 Westinghouse compressoren met elk een debiet van 700l/min - Rangeerrem door middel van schroefrem. - Remming door gietijzeren remblokken op de wielbanden. Verwarming: - Met pulserende warme lucht door gasoliebranders systeem Westinghouse. Verluchting: - Door Schepens anemostaten op het dak. Inzet: - Omnibus diensten omheen het Brusselse |