Motorwagens van de Belgische spoorwegen

Dieselmechanische motorwagen

Type 607

Rollend materiaal
Niet meer in dienst sinds 06/1946.
Niet bewaard.
 

Algemeenheden:

Bouwjaar
Nummering
Effectief
Asindeling
Aslast
Massa leeg zonder bevoorrading
Massa leeg met bevoorrading
Massa met bevoorrading volzet
Maximale massa
Uurvermogen
Minimum boogstraal
Actieradius
Capaciteit van de gasoliereservoirs
Maximum snelheid
1936
607.01
1
B'2'
-
35,1ton
36,3ton
41,9ton
46,7ton
273kW (4,71kW/ton)
-m
750km
-liter
88km/h
Afmetingen:
Totale lengte
Lengte kast
Breedte
Radstand
Afstand tussen draaistelophanging
Afstand tussen de assen
Afstand assen-buffer
Hoogte rail-kast
Hoogte rail-dak
Wieldiameter
22054mm
-mm
2915mm
-mm
15520mm
motordraaistel:3500mm; loopdraaistel:2300mm
-mm
-mm
3673mm
970mm
Kastgedeelte:
Bouwer FUF Haine St. Piere
Capaciteit
Zitplaatsen
Staanplaatsen
Totaal
2e klasse
20
10
30
3e klasse
50
50
100
Dieselmotor:
Bouwer
Type
Werking
Injectie
Vermogensregeling
Starter
Nominaal vermogen
Draaisnelheid
Aantal Cilinders / Opstelling
Boring
Slag
Injectiedruk
Gemiddelde effectieve druk
Gemiddelde zuigersnelheid
Maximum koppel
Gewicht
Ophanging van de motor
Mercedes-Benz
-
4 takt
Met voorverbrandingskamers
-
-
221kW
1700t/min
12 / in V
138 mm
170 mm
- bar
- Kg/cm²
- m/sec
- Nm
2400 kg
-
Overbrenging
Bouwer
Type
Werking
Koppeling met de motor
Omkeerinrichting
Aandrijving
Bediening
SEM Winterthur
-
Mechanische versnellingsbak met 4 versnellingen.
Rechtstreeks
Met rechte glijdende tandwielen
Cardanas met conische tandwielen
Pneumatisch
Remming
- Rechtstreekse Westinghouse-rem met remkraan WS 4, gevoed door een Westinghouse compressor met een debiet van 800l/min.
- De rangeerrem is een schroefrem
Verwarming
- Met circulatie van warm water door verwarmingsketel Charlet-gobert
Verluchting
-
Opmerking
- Gesaboteerd tijdens de oorlog en buiten dienst gesteld door de CW Luttre in juni 1946