Motorwagens van de Belgische spoorwegen | Dieselmechanische motorwagen
Type 604 |
|
Rollend materiaal | ||
Niet meer in dienst sinds 06/1946. Niet bewaard. |
||
Motorwagen 604.01 |
|||
Algemeenheden: | |||
Bouwjaar Nummering Effectief Asindeling Aslast Massa leeg zonder bevoorrading Massa leeg met bevoorrading Massa met bevoorrading volzet Maximale massa Uurvermogen Nominaal vermogen Maximum snelheid Minimum boogstraal Actieradius Capaciteit van de gasoliereservoirs |
1934 604.01 - 604.05 5 1A 1e as:15,3t; 2e as:15,3t 15,1ton 15,7ton 20,5ton 22,1ton 170kW 88kW (3,97kW/ton) 70km/h 70m 1320km -liter |
||
Afmetingen: | |||
Totale lengte Lengte kast Breedte Radstand Afstand tussen draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand assen-buffer Hoogte rail-kast Hoogte rail-dak Wieldiameter |
14470mm 13740mm 3035mm 8000mm n.v.t. - 3235mm 1200mm 3850mm 970mm |
||
Kastgedeelte: | |||
Bouwer | Ganz Boedapest | ||
Capaciteit Zitplaatsen Staanplaatsen Totaal |
2e klasse 8 10 18 |
3e klasse 52 10 62 |
|
Dieselmotor: | |||
Bouwer Type Werking Injectie Vermogensregeling Starter Nominaal vermogen Draaisnelheid Aantal Cilinders / Opstelling Boring Slag Injectiedruk Gemiddelde effectieve druk Gemiddelde zuigersnelheid Maximum koppel Gewicht Ophanging van de motor |
Ganz-Jendrassik VI JaR 135 4 takt rechtstreeks - - 88kW 1050t/min 6 / verticaal in lijn 150mm 185mm 150bar - Kg/cm² 9,2m/sec - Nm 2500kg Elastisch onderaan de kast |
||
Overbrenging | |||
Bouwer Type Werking Koppeling met de motor Omkeerinrichting Bediening Aandrijving der assen |
Ganz Boedapest - Mechanisch; 4 versnellingen met vochtige schijven hydraulisch gestuurd. Cardanas met conische tandwielen Met glijdende conische tandwielen Pneumatisch Via een cardanas met conische tandwielen |
||
Remming: - Directe Westinghouse-rem met remkraan WS 4, gevoed door een Westinghouse compressor met een debiet van 800l/min. - De rangeerrem is een schroefrem - Remming door middel van remblokken op de wielbanden Verwarming: - Verluchting: - Opmerking: - 604.01 werd gesaboteerd te Pont-à-Celles, de 604.02 te Ternat, de 604. 03 & 604.04 te Pont-à-Celles en de 604.05 te Luttre. - Ze werden buiten dienst gesteld in juni 1946. |