Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Type 91- Ex Nord-Belge 681 - 686 (Ex X b Badische Staatsbahn) |
|
Menu - Rollend materiaal | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds 1949. Niet bewaard gebleven. |
||
Locomotief 682 |
|||||
Algemeenheden | |||||
Bouwjaar: 1918 Nummering Nord Belge: 681 - 686 > Nummerlijst Nummering Etat Belge: 9181 - 9186 Nummering NMBS: 91.001 - 91.005 Bouwtype : Eight Coupler As indeling: 0-8-0 of Dt Fabrieksvoorsteling Type 91: |
|||||
Mechanisme | |||||
Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Aandrijving Trekkracht (T) Vermogen Snelheid Drijfwiel - diameter Voorste Draagwiel / Bogie - diameter Achterste Draagwiel / Bogie - diameter Radstand Minimum boogstraal Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) |
> mm mm mm > t pk Km/h mm mm mm m m l t t t t |
2 extern - horizontaal 480 Geen 630 Walschaerts 10,580 660 - 1253 Geen Geen 4,350 75 7500 3,5 44 58,4 58,4 |
|||
Ketel | |||||
Type vuurhaard Druk (p) Roosterlengte Roosterbreedte Roosteroppervlakte (G) Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) |
> bar m m m² m² |
Crampton 13 1,36 1,30 1,768 9,56 |
|||
Pijpenbundel | |||||
Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm > m² mm > m² |
45/50 187 100,53 Geen Niet van toepassing Niet van toepassing |
|||
Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m² mm m² |
110,09 Niet van toepassing Niet van toepassing |
|||
Ketelromp | |||||
Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1380 15,5 |
|||
Vuurhaard | |||||
Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
17 11 11 15/30 25 |
|||
Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
3,391 1,947 6 |
|||
Verhouding S/G Verhouding S1/S Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
> > > > |
62,19 Niet van toepassing 1/5,52 Achteraan |
|||
Remming - |
|||||
Bijzonderheden - Opmerking -Deze locomotieve werden voornamelijk geruikt voor rangeerdiensten. |