Stoomlocomotieven van de

Belgische spoorwegen

Type 64 - Ex type P 8 KPEV

Menu - Rollend materiaal
Niet meer in commerciële dienst sinds 19xx.
Locomotief 64.045 en 64.169 worden bewaard.    
 
 

Locomotief 64.103

Locomotief 64.169 van het TSP (In revisie)

Locomotief 64.045 van de NMBS in de voormalige museumbewaarplaats van Leuven

Algemeenheden
Nummerlijst
Nummering Origineel :

Nummering vanaf 01/10/1939: 64.001 - 64.168

Bouwtype :
10 Wheel
Fabrieksvoorsteling Type 64 :
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht


t
1906
4-6-0 of 2C
9,280
Mechanisme    
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel - diameter
Radstand
Minimum boogstraal

mm
mm
mm
mm
mm
m
m
2 extern
575
-
630
1750
1000
8,350
-
Ketel    
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosterlengte
Roosterbreedte
Roosteroppervlakte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
bar

m
m

12
-
2,6
1,010
2,62
14,35
Pijpenbundel    
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
mm


mm

45/50
131
87,42
125/133
26
47,59
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1)

mm
149,36
32/40
58,90
Ketelromp    
Gemiddelde diameter
Dikte
mm
mm
1600
16
Vuurhaard    
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
mm
mm
mm
mm
mm
16 en 20
16
16
16 en 26
26
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte


6,5
2,440
9,50
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling


t
t
t

57
0,396
69,18
75,28
50,28
1/5,41
Achteraan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opmerking: