|
Locomotief 64.103
Locomotief 64.169 van het TSP (In revisie)
Locomotief 64.045 van de NMBS in de voormalige museumbewaarplaats van Leuven
|
Algemeenheden |
Nummerlijst
Nummering Origineel :
Nummering vanaf 01/10/1939: 64.001 - 64.168
Bouwtype : 10 Wheel
Fabrieksvoorsteling Type 64 : |
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht
|
⇒
⇒
t |
1906
4-6-0 of 2C
9,280 |
Mechanisme |
|
|
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel - diameter
Radstand
Minimum boogstraal |
⇒
mm
mm
mm
mm
mm
m
m |
2 extern
575
-
630
1750
1000
8,350
-
|
Ketel |
|
|
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosterlengte
Roosterbreedte
Roosteroppervlakte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
| bar
⇒
m
m
m²
m² |
12
-
2,6
1,010
2,62
14,35 |
Pijpenbundel |
|
|
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte |
mm
⇒
m²
mm
⇒
m² |
45/50
131
87,42
125/133
26
47,59 |
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
mm
m² |
149,36
32/40
58,90 |
Ketelromp |
|
|
Gemiddelde diameter
Dikte |
mm
mm |
1600
16 |
Vuurhaard |
|
|
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
|
mm
mm
mm
mm
mm
|
16 en 20
16
16
16 en 26
26 |
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte |
m³
m³
m² |
6,5
2,440
9,50 |
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling |
⇒
⇒
t
t
t
⇒
⇒ |
57
0,396
69,18
75,28
50,28
1/5,41
Achteraan
|
Opmerking:
|