|
Locomotief 503 te Jemelle
|
Algemeenheden |
Nummerlijst
Nummering origineel: 5501 - 5504
Nummering vanaf 1/10/1931: 500 - 503
Nummering vanaf 1/1/1946: 5.001 - 5.004
Bouwtype : Mikado
Fabrieksvoorsteling Type 5 : |
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht
|
⇒
⇒
t |
1929
2-8-2 of 1D1
23,053 |
Mechanisme |
|
|
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel - diameter
Radstand
Minimum boogstraal |
⇒
mm
mm
mm
mm
mm
m
m |
2 extern
720
-
720
1700
900 vooraan - 1262 achteraan
11,050
- |
Ketel |
|
|
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
| bar
⇒
m²
m
m
m² |
14
-
5,50
2,5
2,2
19,89 |
Pijpenbundel |
|
|
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte |
mm
⇒
m²
mm
⇒
m² |
50/55
170
160,14
128/137
43
103,72 |
Oppervlakte kookbuizen
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
m²
mm
m² |
2,30
286,05
30/38
112,52 |
Ketelromp |
|
|
Gemiddelde diameter
Dikte |
mm
mm |
1961
19,5 |
Vuurhaard |
|
|
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
|
mm
mm
mm
mm
mm
|
15 en 22
16
16
16 a 30
25 |
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte |
m³
m³
m² |
9,735
4,300
13,75 |
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling |
⇒
⇒
t
t
t
⇒
⇒ |
52
0,393
118,1
130,5
90,8
1/3,94
Achteraan |
Opmerking:
|