Stoomlocomotieven van de

Belgische spoorwegen

Type 36 

Menu - Rollend materiaal
Niet meer in commerciële dienst sinds 1958.
Locomotief niet bewaard.    
 

Locomotief 3651


Algemeenheden
Nummerlijst
Nummering :
36.001 - 36.093
Bouwtype :
Decapod
Fabrieksvoorsteling Type 36:
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht


t

1909 verbouwd in 1932
2-10-0 of 1E
20,7

Mechanisme  
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel - diameter
Radstand
Minimum boogstraal

mm
mm
mm
mm
mm
m
m
4
500
660
1450
900
Geen
10,115
-
Ketel  
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
bar


m
m
14
-
5,10
2,9
1,76
18,93
Pijpenbundel    
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
mm


mm

45/50
230 origineel / na verbouwing 190
134,50
125/133
31 origineel / na verbouwing 40
77,50
Oppervlakte der kookpijpen
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1)


mm
-
238,95 origineel / na verbouwing 230,85
30,5/38
62 origineel / na verbouwing 75,79
Ketelromp    
Gemiddelde diameter
Dikte
mm
mm
1800
20
Vuurhaard    
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
mm
mm
mm
mm
mm
18 en 30
20
18
18 a 27
27
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte


9,280
3,52
12
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling


t
t
t

45,8
0,259 origineel / na verbouwing 0,306
99,55 origneel/ na verbouwing 93,90
104,20 origineel / na verbouwing 108,20
87,80 origineel / na verbouwing 91,80
1/4,23
Achteraan
Opmerking: