|
Locomotief 3651
|
Algemeenheden |
Nummerlijst
Nummering : 36.001 - 36.093
Bouwtype : Decapod
Fabrieksvoorsteling Type 36: |
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht
|
⇒
⇒
t |
1909 verbouwd in 1932
2-10-0 of 1E
20,7
|
Mechanisme |
|
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel - diameter
Radstand
Minimum boogstraal |
⇒
mm
mm
mm
mm
mm
m
m |
4
500
660
1450
900
Geen
10,115
- |
Ketel |
|
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
| bar
⇒
m²
m
m
m² |
14
-
5,10
2,9
1,76
18,93 |
Pijpenbundel |
|
|
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte |
mm
⇒
m²
mm
⇒
m² |
45/50
230 origineel / na verbouwing 190
134,50
125/133
31 origineel / na verbouwing 40
77,50 |
Oppervlakte der kookpijpen
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
m²
mm
m² |
-
238,95 origineel / na verbouwing 230,85
30,5/38
62 origineel / na verbouwing 75,79 |
Ketelromp |
|
|
Gemiddelde diameter
Dikte |
mm
mm |
1800
20 |
Vuurhaard |
|
|
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
|
mm
mm
mm
mm
mm
|
18 en 30
20
18
18 a 27
27 |
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte |
m³
m³
m² |
9,280
3,52
12 |
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling |
⇒
⇒
t
t
t
⇒
⇒ |
45,8
0,259 origineel / na verbouwing 0,306
99,55 origneel/ na verbouwing 93,90
104,20 origineel / na verbouwing 108,20
87,80 origineel / na verbouwing 91,80
1/4,23
Achteraan
|
Opmerking:
|