Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Type 33 |
|
Menu - Rollend materiaal | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 19xx Locomotief is niet bewaard. |
||
Locomotief 33.006 |
|||
Algemeenheden | |||
Nummering : 33.001 - 33.008 Bouwtype : Consolidation Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 30: |
|||
Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1918 2-8-0 of 1D 16,080 |
|
Mechanisme | |||
Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
4 compound 420 600 660 1520 900 Geen 8,560 - |
|
Ketel | |||
Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
16 Belpaire 3,24 3,240 1 3,240 |
|
Pijpenbundel | |||
Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
45/50 174 110,75 125/133 28 49,75 |
|
Oppevlakte der kookbuizen Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
m² mm m² |
Geen 179,30 30,5/38 59,50 |
|
Ketelromp | |||
Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1650 19 |
|
Vuurhaard | |||
Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
15 16 16 16 a 30 25 |
|
Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
6,845 2,690 10,60 |
|
Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
55,3 0,332 - - 77,50 85 75,10 1/4,67 Achteraan - Vooraan |
|
Opmerking: |