Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Type 30 en 31 - ex type 37 |
|
Menu - Rollend materiaal | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 19xx Locomotief is niet bewaard. |
||
Locomotief 31.048 |
|||
Algemeenheden | |||
Nummering : 30.001 - 30.091 Bouwtype : Consolidation Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 30: |
|||
Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1920 2-8-0 of 1D 15,840 |
|
Mechanisme | |||
Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
2 extern 610 Geen 711 1520 900 Geen 8,561 - |
|
Ketel | |||
Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
14 Belpaire 3,26 3,26 1 18,23 |
|
Pijpenbundel | |||
Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
45/50 174 111 125/133 28 49,50 |
|
Oppevlakte der kookbuizen Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
m² mm m² |
Geen 178,73 28/35 51,60 |
|
Ketelromp | |||
Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1650 19 |
|
Vuurhaard | |||
Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
15 16 16 16 a 30 25 |
|
Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
7,250 2,750 10,65 |
|
Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
55 0,288 - - 82,54 89,70 77,80 1/4,9 Achteraan |
|
Opmerking: |