Stoomlocomotieven van de

Belgische spoorwegen

Type 30 en 31 - ex type 37

Menu - Rollend materiaal
Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 19xx
Locomotief is niet bewaard.
 

Locomotief 31.048

Locomotief 31.086

Algemeenheden
Nummering : 30.001 - 30.091
Bouwtype :
Consolidation
Constructeur :
Fabrieksvoorsteling Type 30:
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht


t
1920
2-8-0 of 1D
15,840
Mechanisme  
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel bogie vooraan- diameter
Draagwiel bogie achteraan- diameter
Radstand
Minimum boogstraal

mm
mm
mm
mm
mm
mm
m
m
2 extern
610
Geen
711
1520
900
Geen
8,561
-
Ketel  
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
bar


m
m
14
Belpaire
3,26
3,26
1
18,23
Pijpenbundel    
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
mm


mm

45/50
174
111
125/133
28
49,50
Oppevlakte der kookbuizen
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1)
m² m²
mm
Geen
178,73
28/35
51,60
Ketelromp    
Gemiddelde diameter
Dikte
mm
mm
1650
19
Vuurhaard    
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
mm
mm
mm
mm
mm
15
16
16
16 a 30
25
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte


7,250
2,750
10,65
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Inhoud van de watertanks
Inhoud van de kolenbunker
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling



t
t
t
t

55
0,288
-
-
82,54
89,70
77,80
1/4,9
Achteraan

Opmerking: