Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
![]() |
Type 29 |
| Menu - Rollend materiaal | ||
| Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 19xx Locomotief is 29.013 is rijvaardig bewaard. |
||
![]() |
Locomotief 29.013 - 11 augustus 2012 |
||
| Algemeenheden | |||
| Nummering : 29.001 - 26.300 Bouwtype : Consolidation Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 29: |
|||
| Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1945 2-8-0 of 1D 15,021 |
|
| Mechanisme | |||
| Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
2 extern 556 711 1520 900 Geen 8,407 - |
|
| Ketel | |||
| Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
15,75 Gelast staal 4,4 2,48 1,780 14,68 |
|
| Pijpenbundel | |||
| Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
45/50 152 94,93 123/137 40 71,21 |
|
| Oppevlakte der kookbuizen Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
m² mm m² |
1,73 182,55 30,5/38 73 |
|
| Ketelromp | |||
| Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1854 19,03 |
|
| Vuurhaard | |||
| Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
14,3 9,5 9,5 12,7 14,3 |
|
| Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
7,850 2,8 10,42 |
|
| Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
44,5 0,4 - - 84,50 92,96 77,92 1/5,18 Voor- en achteraan |
|
Opmerking: |
|||