Stoomlocomotieven van de

Belgische spoorwegen

Type 25 - 1944

Ex Type 50 + 1 Ex type 44 van de D.R.G

Menu - Rollend materiaal
Niet meer in commerciële dienst sinds eind 1959
Locomotief is niet bewaard.    
 

Locomotief 25.001 - 17/11/1977

Locomotief 25.006

Algemeenheden
Nummering : 25.001 - 25.023
Bouwtype :
Décapod
Constructeur :
Fabrieksvoorsteling Type 25:
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht


t
1939 - 1944
2-10-0 of 1E
20,360
Mechanisme  
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel bogie vooraan- diameter
Draagwiel bogie achteraan- diameter
Radstand
Minimum boogstraal

mm
mm
mm
mm
mm
mm
m
m
2 extern
600
Geen
660
1400
850
Geen
9,2
-
Ketel  
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
bar


m
m
15
Gelast staal
3,90
2,542
1.532
15,90
Pijpenbundel    
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
mm


mm

49/54
113
90,40
125/133
71,30
1,67
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1)

mm
179,27
24/30
64,10
Ketelromp    
Gemiddelde diameter
Dikte
mm
mm
1572
14
Vuurhaard    
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
mm
mm
mm
mm
mm
14
10
10
10 a 15
26
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte


7,750
3
10,80
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Inhoud van de watertanks
Inhoud van de kolenbunker
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling



t
t
t
t

45,9
0,355
-
-
78,60
86,85
75,29
1/3,69
Achteraan

Opmerking: