Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Type 25 - 1944 Ex Type 50 + 1 Ex type 44 van de D.R.G |
|
Menu - Rollend materiaal | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds eind 1959 Locomotief is niet bewaard. |
||
Locomotief 25.001 - 17/11/1977 Locomotief 25.006 |
|||
Algemeenheden | |||
Nummering : 25.001 - 25.023 Bouwtype : Décapod Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 25: |
|||
Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1939 - 1944 2-10-0 of 1E 20,360 |
|
Mechanisme | |||
Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
2 extern 600 Geen 660 1400 850 Geen 9,2 - |
|
Ketel | |||
Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
15 Gelast staal 3,90 2,542 1.532 15,90 |
|
Pijpenbundel | |||
Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
49/54 113 90,40 125/133 71,30 1,67 |
|
Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m² mm m² |
179,27 24/30 64,10 |
|
Ketelromp | |||
Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1572 14 |
|
Vuurhaard | |||
Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
14 10 10 10 a 15 26 |
|
Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
7,750 3 10,80 |
|
Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
45,9 0,355 - - 78,60 86,85 75,29 1/3,69 Achteraan |
|
Opmerking: |