Stoomlocomotieven van de

Belgische spoorwegen

Type 25 - 1884

Menu - Rollend materiaal
Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 1931
Locomotief is niet bewaard.    
 

Locomotief 2502

Algemeenheden
Nummering : 2525 - 2574
Bouwtype :
Bourbonnais
Constructeur :
Fabrieksvoorsteling Type 25:
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht


t
1884
0-6-0 of C
7,875 - vanaf 1896: 8,2
Mechanisme  
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwiel bogie vooraan- diameter
Draagwiel bogie achteraan- diameter
Radstand
Minimum boogstraal

mm
mm
mm
mm
mm
mm
m
m
2 intern
500 - vanaf 1896: 510
Geen
600
1300
Geen
Geen
4,2
-
Ketel  
Druk (p)
Type vuurhaard
Roosteroppervlakte
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
bar


m
m
10,5
Belpaire
5,05
2,654
1,9
11,33
Pijpenbundel    
Diameter kleine vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte
mm


mm

40/45
249
108,48
Geen
Niet van toepassing
Niet van toepassing
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1)

mm
119,81
Geen
Niet van toepassing
Ketelromp    
Gemiddelde diameter
Dikte
mm
mm
1400
14
Vuurhaard    
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de pijpenplaat
Dikte van de rookkast pijpenplaten
mm
mm
mm
mm
mm
14
14
14
14
14 a 25
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Oppervlak van stoomafgifte


-
-
-
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Inhoud van de watertanks
Inhoud van de kolenbunker
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling



t
t
t
t

23,75
Niet van toepassing
-
-
42,36
42,62
46,62
1/5,9 - vanaf 1896: 1/6,69
Achteraan

Opmerking: