Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
![]() |
Type 25 - 1884 |
| Menu - Rollend materiaal | ||
| Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 1931 Locomotief is niet bewaard. |
||
![]() |
||
Locomotief 2502 |
|||
| Algemeenheden | |||
| Nummering : 2525 - 2574 Bouwtype : Bourbonnais Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 25: |
|||
| Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1884 0-6-0 of C 7,875 - vanaf 1896: 8,2 |
|
| Mechanisme | |||
| Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
2 intern 500 - vanaf 1896: 510 Geen 600 1300 Geen Geen 4,2 - |
|
| Ketel | |||
| Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
10,5 Belpaire 5,05 2,654 1,9 11,33 |
|
| Pijpenbundel | |||
| Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
40/45 249 108,48 Geen Niet van toepassing Niet van toepassing |
|
| Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m² mm m² |
119,81 Geen Niet van toepassing |
|
| Ketelromp | |||
| Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1400 14 |
|
| Vuurhaard | |||
| Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm |
14 14 14 14 14 a 25 |
|
| Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
- - - |
|
| Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
23,75 Niet van toepassing - - 42,36 42,62 46,62 1/5,9 - vanaf 1896: 1/6,69 Achteraan |
|
Opmerking: |
|||