Stoomlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Type 14 (ex type 15) |
|
Menu - Rollend materiaal | ||
Niet meer in commerciële dienst sinds eind maart 1931 Locomotief niet bewaard. |
||
Locomotief type 14 - 1926 |
|||
Algemeenheden | |||
Nummering : 14.001 - 14.032 Bouwtype : Atlantic Constructeur : Fabrieksvoorsteling Type 14: |
|||
Bouwjaar As indeling Trekkracht |
⇒ ⇒ t |
1899 4-4-2 of 2B1t 5,330 |
|
Mechanisme | |||
Aantal Cilinders Cilinder diameter - hoge druk (d) Cilinder diameter - lage druk (d²) Zuigerslag Drijfwiel - diameter Draagwiel bogie vooraan- diameter Draagwiel bogie achteraan- diameter Radstand Minimum boogstraal |
⇒ mm mm mm mm mm mm m m |
2 intern 430 Geen 610 1800 1067 1067 8,434 - |
|
Ketel | |||
Druk (p) Type vuurhaard Roosteroppervlakte Roosterlengte Roosterbreedte Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V) | bar ⇒ m² m m m² |
12,5 - 1,82 1,711 1,066 10,26 |
|
Pijpenbundel | |||
Diameter kleine vlampijpen Aantal Oppervlakte Diameter grote vlampijpen Aantal Oppervlakte |
mm ⇒ m² mm ⇒ m² |
40/45 218 85,52 Geen Niet van toepassing Niet van toepassing |
|
Totaal verwarmingoppervlak (S) Oververhittingspijpen - diameter Oververhittings oppervlak (S1) |
m² mm m² |
95,78 Geen Niet van toepassing |
|
Ketelromp | |||
Gemiddelde diameter Dikte |
mm mm |
1324 14 |
|
Vuurhaard | |||
Dikte van de mantel Plaatdikte van de topplaat Plaatdikte van de achterkant en zijkanten Dikte van de pijpenplaat Dikte van de rookkast pijpenplaten |
mm mm mm mm mm mm |
16 16 16 16 a 27 22 Niet van toepassing |
|
Inhoud ketel rijvaardig Volume van de stoomkamer Oppervlak van stoomafgifte |
m³ m³ m² |
3,100 1,150 5,30 |
|
Verhouding S/G Verhouding S1/S Inhoud van de watertanks Inhoud van de kolenbunker Leeggewicht Rijvaardig gewicht Adhesiegewicht (A) Verhouding (T/A) Verwarmingskoppeling |
⇒ ⇒ m³ t t t t ⇒ ⇒ |
52,5 Niet van toepassing 6,5 2 52,5 61,80 32,50 1/6,2 Achteraan |
|
Opmerking: |