|
De bewaarde 10.018
Locomotief 10.018 in het museum van Train World
|
Algemeenheden |
Type 10 - I |
Type 10 - 1 mod |
Type 10 -II |
Type 10 -II mod |
Nummerlijst
Nummering : 10.
Bouwtype : Pacific
Fabrieksvoorsteling Type 10 |
Bouwjaar
As indeling
Trekkracht
|
⇒
⇒
t |
1910
4-6-2 of 2C1
15,16 |
1925
4-6-2 of 2C1
15,16 |
1912
4-6-2 of 2C1
15,16 |
1925
4-6-2 of 2C1
15,16 |
Mechanisme |
|
|
|
|
|
Aantal Cilinders
Cilinder diameter - hoge druk (d)
Cilinder diameter - lage druk (d²)
Zuigerslag
Drijfwiel - diameter
Draagwie vooraan/achteraanl - diameter
Radstand
Minimum boogstraal |
⇒
mm
mm
mm
mm
mm
m
m |
4
445
-
640
1980
900/1262
11,425
150 |
4
445
-
640
1980
900/1262
11,425
130 |
4
445
-
640
1980
900/1262
11,425
150 |
4
445
-
640
1980
900/1262
11,425
130 |
Ketel |
|
|
|
|
|
Druk (p)
Type vuurhaard - koper
Roosteroppervlakte (G)
Roosterlengte
Roosterbreedte
Verwarmingsoppervlak vuurhaard (V)
| bar
⇒
m²
m
m
m² |
14
-
5
2,5
2
20 |
14
-
4,58
2,5
1,832
19,50 |
14
-
5
2,5
2
20 |
14
-
4,58
2,5
1,832
19,50 |
Pijpenbundel |
|
|
|
|
|
Diameter kleine vlampijpen Aantal
Oppervlakte
Diameter grote vlampijpen
Aantal
Oppervlakte |
mm
⇒
m²
mm
⇒
m² |
45/50
230
162,577
118/122,5
31
57,46
|
45/50
190
134,24
125/133
40
78,54 |
45/50
230
162,577
118/122,5
31
57,46 |
45/50
190
134,24
125/133
40
78,54
|
Totaal verwarmingoppervlak (S)
Oververhittingspijpen - diameter
Oververhittings oppervlak (S1) |
m²
mm
m² |
240
27/30,5
62 |
232,28
30,5/38
75,79 |
232,69
27/30,5
62 |
232,28
30,5/38
75,79 |
Ketelromp |
|
|
|
|
|
Gemiddelde diameter
Dikte
|
mm
mm |
1800
19 |
1800
19 |
1800
19 |
1800
19 |
Vuurhaard |
|
|
|
|
|
Dikte van de mantel
Plaatdikte van de topplaat
Plaatdikte van de achterkant en zijkanten
Dikte van de rookkast pijpenplaten
Lengte van de pijpenplaten
|
mm
mm
mm
mm
m
|
18 en 30
20
17
18 a 27
5 |
15 en 25
17
17
17 a27
5 |
18 en 30
20
17
18 a 27
5 |
15 en 25
17
17
17 a 27
5 |
Inhoud ketel rijvaardig
Volume van de stoomkamer
Verdampingsoppervlak |
m³
m³
m² |
8,68
2,67
12,25 |
8,1
3,25
11,50 |
8.68
2,67
12,25 |
8,1
3,25
11,50 |
Verhouding S/G
Verhouding S1/S
Leeggewicht
Rijvaardig gewicht
Adhesiegewicht (A)
Verhouding (T/A)
Verwarmingskoppeling
|
⇒
⇒
t
t
t
⇒
⇒ |
48
0,258
92
102
57
1/3,75
Achteraan |
50,7
0,326
104
115
67,50
1/4,4
Achteraan |
48
0,258
88
98
57
1/3,75
Achteraan |
50,7
0,326
101,5
112
66
1/4,4
Achteraan |
Opmerking:
De 10.018 werd rijvaardig bewaard maar is sinds 19xx helaas niet meer rijvaardig wegens oneerdeelkundig gebruik met een gescheurde vuurkist en defecte vlampijpen tot gevolg ...
|