Dieselelektrische rangeerlocomotieven van de Belgische spoorwegen |
Reeks 76 | |
Rollend materiaal | ||
Niet meer in dienst sinds 2002. Niet bewaard in Belgiƫ. |
||
Locomotief 7603 te Schaarbeek - 2005Locomotief 7608 te Schaarbeek - 2005 | ||
Algemeenheden: | ||
Bouwjaar Nummering oorspronkelijk Effectief As indeling Rijklare massa Maximum massa per as Vermogen dieselmotor Vermogen beschikbaar Maximum trekkracht bij aanzetten Maximum snelheid Remgewicht goederen Remgewicht passagiers |
1955 - 1958; gekocht van de NS in 1995 7601 - 7625 25 Bo'Bo 72 ton - t 662 kW 550 kW 185 kN 80 Km/H - t - t |
|
Afmetingen: | ||
Totale lengte Breedte Afstand tussen draaistelophanging Afstand tussen de assen Afstand draaistel-buffer Hoogte rail-buffer Hoogte rail-dak Wieldiameter Boogstraal |
14010 mm 3250 mm 6710 mm 2540 mm 3040 mm 1050 mm 4180 mm 950 mm 80 m |
|
Bevoorradingen: | ||
Gasolie Smeerolie motor Smeerolie overbrenging Smeerolie hulptoestellen Water voor koeling Zand |
2200 L 450 L - L - L 640 L - kg |
|
Kastgedeelte: | ||
Allan - Nederland | 7601 - 7625 | |
Dieselmotor: | ||
Bouwer Type Werking Injectie Vermogensregeling Startmotor Nominaal vermogen Nominale draaisnelheid Traagloopsnelheid Aantal cilinders / Opstelling Boring Slaglengte Totale massa Injectiedruk Gemiddelde effectieve druk Gemiddelde zuigersnelheid Maximum koppel |
Stork / Le Creusot Schneider Superior 40C-LX-8 4 takt Rechtstreeks Woodward PGEV Door hoofdgenerator 662 kW 1100 tr/min - tr/min 8 / Verticaal in lijn 215,9mm 266,7mm - ton - bar 6,92 bar 9,8 m/s 5750 Nm |
|
Overbrenging: | ||
Bouwer Type |
Heemaf Elektrische keerkoppeling |
|
Werkingsprincipe: - Een hoofdgenerator type GMT 110 voedt 4 tractiemotoren Keerkoppeling: - Elektrisch Aandrijving van de drijfassen: - 4 tractiemotoren TM98. Bediening: - Tot 4 eenheden zijn bedienbaar via afstandsbediening. Remming: - Rechtstreekse rem FD1; Automatische rem FV4; Verdeler Est4 - Compressor Westinghouse 4C150A |